تعمیر برد دستگاه چاپ لیزری ctp

تعمیر برد دستگاه چاپ لیزری ctp

تعمیر برد دستگاه چاپ لیزری ctp – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی انواع دستگاه چاپ لیزری در کلینیک تخصصی دیجی برد Digi-board صورت می گیرد.

تاریخچه دستگاه چاپ لیزر

دستگاه چاپ لیزر برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ بر اساس فناوری دستگاه های قدیمی فتوکپی ابداع شدند. پرینتر های لیزری داده های الکترونیکی را از رایانه شما می خوانند و این اطلاعات را به یک درام در داخل چاپگر می فرستند، که الگویی از الکتریسیته ساکن ایجاد می کند.

در پرینتر های لیزری امروزی ، پودر خشکی (تونر )به کمک غلتک های گرم کننده ذوب می شود و روی کاغذ جذب می گردد. یکی از مزایای بزرگ پرینتر های لیزری عدم نیاز به جوهر است. در عوض، پرینتر های لیزری از کارتریج های تونر استفاده می کنند.

نحوه عملکرد یک دستگاه چاپ لیزری

در ابتدا، چاپگر لیزری داده‌ های الکترونیکی را که اطلاعات یا تصویری را که می‌خواهید چاپ کنید، می‌خواند و آن را روی یک درام حساس به عکس ارسال می‌کند. سپس اطلاعات روی درام با استفاده از الکتریسیته ساکن به کاغذ منتقل می شود تا ذرات ریز تونر پودری در الگوی صحیح قرار گیرند. سپس پودر تونر توسط گرما و فشار غلتک های داخل دستگاه به طور دائم روی کاغذ ذوب می شود و پرینت تمام شده شما از سینی – داغ از پرس بیرون می آید.

تفاوت پرینتر های لیزری و پرینتر های جوهر افشان

 پرینتر های جوهر افشان ، جوهر را از طریق یک نازل در قطرات میکروسکوپی روی کاغذ اسپری می کنند اما در چاپگر های لیزری از کارتریج های تونر استفاده می شود که می توانند هزاران صفحه را قبل از نیاز به تعویض چاپ کنند. به همین دلیل عموماً از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر هستند. در حالی که هزینه اولیه چاپگر لیزری ممکن است بالاتر باشد، به دلیل هزینه کمتر چاپ در هر صفحه و سرعت چاپ سریع تر، در درازمدت در هزینه صرفه جویی خواهید کرد.

بررسی اجمالی دستگاه چاپ لیزری مدل ctp 64 channel

دستگاه چاپ لیزری ctp 64 ، از نوع حرارتی ۸۳۰ نانومتر می باشد . سیستم loading یا بارگذاری ctp 64 از نوع نیمه اتوماتیک و اتوماتیک است و برق مورد نیاز این دستگاه چاپ ، ۲۲۰ ولت AC  به شدت جریان ۵۰ تا ۶۰ هرتز می باشد. دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد و رطوبت ۴۰ تا ۸۰ درصد محدوده عملیاتی CTP  ۶۴ است .  درایو ر این دستگاه چاپ از رابط Tiff  یک بیتی جریان مستقیم  cip 3 -cip4 پشتیبانی می کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *